Twój wybór ma znaczenie. Patriotyzm świadomego konsumenta

Czy wiesz, że produkt, na jaki się decydujesz wpływa kształt twojego otoczenia. Patriotyzm można wykazać też na zakupach.

Najważniejszy w biznesie jest klient, czyli ty, bo gdy sprzedawca będzie miał nawet najlepszy produkt a klienci nie zdecydują się na jego zakup z jakiegoś powodu, np., bo sieć ma złą opinie, bo źle traktuje pracowników, to wtedy sprzedawca nic nie osiągnie i będzie musiał zamknąć swój biznes. Dlatego warto pamiętać, że ty, jako konsument możesz budować albo rujnować biznesy, bądź wymuszać na sieciach dane zachowanie.

Dobrym sposobem może być bojkot marki, przez co marka by nie upaść musi ustąpić konsumentom, stąd to popularne powiedzenie, że klient zawsze ma rację. Lokalny patriotyzm to ważna rzecz, bo nawet nie masz pojęcia, jakie to ważne dla ciebie. Wytłumaczę ci to w prosty sposób. Wyobraź sobie, że kupując produkty w osiedlowym sklepie dajesz pracę komuś z twojej okolicy, pieniądze, które on zarobił zostaną wydane w twojej okolicy, przez co może i ty masz pracę w swojej fabryce czy swoim sklepie, bo pieniądze nie opuszczają wewnętrznego rynku.

Pomyśl o Państwie jak o lokalnym rynku i zrozum, że każda z twoich decyzji może pieniądze wyprowadzić z rynku lub nie. Jako odpowiedzialny obywatel decyduj tak by to twój rynek był silny. W każdym kraju starej europy patriotyzm gospodarczy jest tak oczywistą rzeczą, że nie trzeba o nim mówić. Za to nam chcą wmówić, że kapitał nie ma narodowości i że nie ważne skąd pochodzi przedmiot. Przecież często mamy przykłady tego, że Polskie firmy nie są wpuszczane na rynek Niemiecki, bo zagrażałyby niemieckim firmom, na przykład Ursus czy PESA.

Jako świadomy konsument możemy na to wpłynąć kupując odpowiedniki znanych marek wyprodukowane przez Polsko kapitałowe firmy, czy kupując nasze ulubione produkty w polskich sklepach. W takich decyzjach może pomóc aplikacja na telefon, która nazywa się POLA lub po prostu zdrowy rozsądek. Bądźmy świadomi, że duże zagraniczne koncerny reagują na takie trendy podszywając się pod firmy z polski, patrz przykład Kauflandu, za co otrzymał karę.

Mateusz Knop

 

Comments

Comments